Vastgoedinformatie

Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet je allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.

Hoe kan je de aanvraag doen:

  • Je bent notaris: je kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in jouw eNotariaat
  • Je bent vastgoedmakelaar: je kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal
  • Je bent burger of overheidsinstantie: via het Vlaamse webportaal

Specifieke dieptevragen of interpretaties kunnen nog steeds gericht worden naar de gemeente (bv. vragen van bodemdeskundigen over de risicogrond ikv bodemonderzoek).

Aflevertijd

De vastgoedinformatie wordt afgegeven binnen een termijn van 30 dagen, na het ontvangst van de aanvraag. Met het vastgoedinformatieplatform sterven we naar een snellere aflevertijd op termijn.

Doe tijdig je aanvraag. Het zal niet meer mogelijk zijn om dossiers ‘dringend’ te behandelen.

Het zal niet mogelijk zijn via het Vastgoedinformatieplatform om ingediende dossiers nog te annuleren of te wijzigen. Gelieve hiermee rekening te houden bij het indienen van je aanvraag.

Merk je een fout op in het dossier bij een bepaalde inlichting? Dan heb je één maand de tijd om ons de fout via e-mail te bezorgen en een gecorrigeerde versie van het dossier te ontvangen.

Kostprijs

Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt 100 euro per kadastraal perceel. Naast de gemeentelijke retributie wordt er ook een platformretributie van € 36,50 aangerekend per kadastraal perceel. Meer informatie over de kostprijsberekening kan je terugvinden op de gebruikersomgeving van het Vastgoedinformatieplatform.

Meer informatie

Meer informatie over het vastgoedinformatieplatform vind je terug op:

Vragen en opmerkingen

Voor vragen en opmerkingen over het vastgoedinformatieplatform neem je contact op met Vlaanderen via vastgoedinformatieplatform@vlaanderen.be.

Meer informatie

Retributiereglement voor vastgoedinformatie 

Retributiereglement voor het opzoeken, samenstellen en afleveren van vastgoedinformatie aan particulieren en onderzoeken van conformiteitsattesten

Openingsuren & contact

Dienst ruimtelijke ordening en stedenbouw
adres
Tramlaan 81861 Meise
Tel.
02 892 20 50
Fax fax
02 270 02 61
e-mail
ruimtelijkeordening@meise.be

Openingsuren

Vandaag
Op afspraak: 8.30 - 11.45 uur - 17.00 - 19.15 uur

De dienst ruimtelijke ordening werkt enkel op afspraak. 

Maak een afspraak

De dienst ruimtelijke ordening is enkel in de voormiddag (8u30 - 12u) telefonisch bereikbaar. 

Deel deze pagina