Dit nieuwsbericht is niet actueel.

Afvalzakken: nieuwe zakken verplicht vanaf 01/09 - lever je oude zakken in tussen 1 en 30 september

Bericht van 05 juli 2021
Sinds april hebben we nieuwe, kleinere restafvalzakken. De ‘oude’ bruine restafvalzakken kan je nog aanbieden voor ophaling tot 31 augustus 2021. Je oude zakken kan je tussen 1 en 30 september inleveren voor terugbetaling.

Heb jij op 1 september toch nog oude restafvalzakken over? Tijdens de maand september 2021 kan je ze nog inleveren voor terugbetaling. Je kan dan jouw overgebleven zakken inleveren bij het hoofdkantoor van Incovo, in het recyclagepark of in het Administratief Centrum van je gemeente. Het is altijd voordeliger om je resterende zakken op te gebruiken, want bij inlevering zal een administratieve kost van 10% aangerekend worden.

Vanaf de zomervakantie zal je alle info en het formulier hiervoor terugvinden op de website van Incovo.

Hoe ga je te werk?

  • Download het terugbrengformulier van de Incovo-website of neem er één mee op het recyclagepark
  • Vul het formulier volledig in en maak het met een elastiekje rond de rol zakken vast. Ook een rol die al geopend is, kan je inleveren. 
  • Breng het ingevulde formulier in september samen met het overschot aan zakken naar een terugbrengpunt (hoofdkantoor Incovo, het recyclagepark, Administratief Centrum). Je kan ze deponeren in de container die Incovo er plaatst.

Wat gebeurt er dan?

  • Op het einde van de maand september worden de containers met teruggebrachte zakken bij Incovo verzameld.
  • De teruggebrachte zakken worden geteld. De aankoopprijs (-10% administratiekosten) krijg je voor het einde van het jaar teruggestort op je rekening.

Opgelet! Enkel volledig ingevulde en ondertekende formulieren komen in aanmerking voor terugbetaling. Incovo doet extra controles op namaakzakken. Wie valse zakken probeert in te leveren, kan een boete verwachten! Afvalzakken die gratis werden verkregen in het kader van een sociale tegemoetkoming, worden niet terugbetaald. Maximum twee rollen per adres.

Nieuwsoverzicht

Openingsuren & contact

Dienst leefmilieu en duurzaamheid
adres
Tramlaan 81861 Meise
Tel.
02 892 20 60
Fax fax
02 270 02 61
e-mail
leefmilieu@meise.be

Openingsuren

Vandaag
Op afspraak: 8.30 - 12.00 uur

De diensten grondgebiedszaken (ruimtelijke ordening, stedenbouw, leefmilieu, mobiliteit, uitvoerende diensten) werken op afspraak. 

Maak een afspraak

De diensten ruimtelijke ordening en leefmilieu zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 12u. 

Lees meer artikels over

Deel deze pagina