Woonloket

Woonloket voortaan uitgerust met digitaal Meldpunt Wonen

Het woonloket in Meise is voortaan uitgerust met een digitaal Meldpunt Wonen waar je problematische situaties rond wonen kan melden.

In het woonloket in Meise kan je al langer terecht met vragen over (sociaal) verhuren en huren, premies en woonkwaliteit. Ook is het al enige tijd mogelijk om er problematische situaties rond wonen te melden. Die meldingen over onder meer slechte woonkwaliteit, verwaarlozing, leegstand en zelfs mogelijke discriminatie op de huurmarkt kunnen voortaan ook digitaal worden doorgegeven. Op de website van 3Wplus, dat het woonloket in de gemeente verzorgt, staat sinds kort een meldpunt Wonen om problematische toestanden te melden. Na de melding neemt het woonloket zo snel mogelijk contact met je op om tot een oplossing te komen.

Voor kwaliteitsproblemen is de procedure van Wonen-Vlaanderen van toepassing, waarbij geprobeerd wordt om het probleem aan te pakken in overleg met de eigenaar. De gemeente neemt daarbij een objectief standpunt in, maar aarzelt niet om streng op te treden indien nodig.

Discriminatie lost de woonconsulent niet zelf op. Alle klachten hierover moeten immers aan Unia worden doorgegeven. Het woonloket bekijkt samen met de melder hoe de klacht efficiënt en met kans op een succesvolle bemiddeling via het onlineformulier van Unia kan worden gemeld.

Voor alle meldingen, niet alleen over woonkwaliteit maar zeker ook over discriminatie, moet de melder de nodige bewijzen kunnen voorleggen. Enkel dan maakt het dossier kans op slagen.

Meer info: 3wplus en woonconsulente Jana Scheerlinck.

Openingsuren & contact

adres
Tramlaan 81861 Meise
Tel.
0491 61 26 21
e-mail
jana.scheerlinck@3wplus.be

Openingsuren

Vandaag gesloten

Je kan enkel op afspraak terecht bij de Woonconsulent via jana.scheerlinck@3wplus.beĀ of 02 892 20 58.

Op volgende momenten is de Woonconsulent aanwezig in Meise en kan je een afspraak maken:

  • di 9u - 13u en 14u30 - 19u30
  • do: 8u - 13u
  • vrij: 8u - 13u

Deel deze pagina